..I Believe ALLAH Has Bigger Plan For Me Than I Had For Myself..

realiti seorang chekgu: detik-detik cemas atas pentas!



assalamualaikum..

cerita pagi td..

mesy pibg dan hri waris.. aku ketua multimedia?? xpenah2 weh dlu ada sangkut paut ng multimedia ni..

aku suka sangat background ni!

pagi yg cemas bila tiba2 bos bg pendrive slide dia yg dah jd shortcut 10 min sebelum nak mula mesyuarat.. terkejar2 la aku tak cukup tanah p lari amek laptop aku. dlm lptop aku ada shortcut remover ( aku kena belanja kak M sbb dia yg bg aku shortcut remover tu kt aku n ajar mcm mana nk guna. bru 3 hari dia bg kt aku, aku dah guna berkali2 sbb komp bos yg dah jd pusat ternakan virus2 itu. tq kak!!)

di dalam keklalutan itu, lptop asus aku yg comel ni buat hal plak, xdetect pendrive bos..bila sume usb port aku dah try tp xboleh, makanya kena restart balik. take some time.

bos plak dok tercegat blkg aku.. lgi aku tak boleh buat keje..

"puan, xpa, sy buat smpai boleh" lalu aku senyum secukup rasa.

akhirnya, majlis pun bermula dgn slide yg aku rsa mcm cantik je tu terpapar kt skrin!hahaha

tup2, batery plak habis! boleh plak plug yg aku sambung tu aku tak on suiz dia!bijak betol aku! lptop bos terpadam masa bos sedng berucap. bos aku ni terre.. tak gugup lgsung.. dia terus je ckp.aku nila dok mencapub dua tiga kali kt atas tu.

msa tu xpasan lg tak on suiz, (act aku dah balik cas dah lptop tu!rupanya bateri dia tak tahan) dok ajdust adapter dia, cable lcd plak tercabut..

bila dah on suiz, aku cucuk cable, x detect plak.dok searching xjumpa2.. mencapub lg aku! bos mantain je dgn speech dia.. mmg aku kagum walaupun aku mmg dah xdgrla apa benda dia dok potpetpotpet time tu.

CUAK WEI!!!!

Aku p belakang balik adjust2 kt main dia tu which  is aku mmg xtau nama. n mmg tu je kepakaran aku (kahkahkah)pastu nampak maathavi, one of pibg members tunjuk thumbs up. aku terduduk kelegaan..


bos pon teruskan speech dia sampailah slide yg terakhir.. dan semuanya berjalan lancar lepas tu.. alhamdulillah..


aku harap, dgn kegigihan yang tak seberapa yg aku tunjukkan hari ni, dia x lantik aku lagi dah untuk multimedia! tambah2 ketua. amin.. amin... amin... 68 slide wei!! juling biji mata aku ni nak buat..


terima kasih mada cik W yang setia yg memanggil aku bos kecik untuk siapkan slide.. dia cri bahan. aku edit apa yg dia buat. n tukar sume backgorund satu persatudgn penuh gigih. lepas dah abeh tukar, bru aku perasan...... awat aku x browse je background tu and apply to all. tahniah untuk aku yg hanya terfikir mende lepas aku dah tukar 68 slide satu persatu.kihkih..


skrg, aku dah kt kampung. bercuti selama seminggu. seminggu tanpa PSS dan SGGS???


bestnya...





No comments: