..I Believe ALLAH Has Bigger Plan For Me Than I Had For Myself..

Dukalara

Semalam tau keputusan eg tukar..

Hanya tuhan yg tahu bertapa hancur luluhnya hati ini..  Air mata asyik berlinang saja. Pantang ckp sikit pasal eg tukar kompem berlinanh.


Hari ni, p jumpa peg di ppd. Mngkin telah menjangkakan kehadiran insan2 duka lara seperti aku, dia menggunakan nada tegas.   Langsung tidak menyedapkan hati apatah lagi memujuk dgn kata2 semangat.  Akhirnya di saat air mata ini tak dpt ditahan lg, aku bangun..

Dia berkata "janganlah sedih..  "

Jangan sedih??? Memanglah aku tgh bersedih..lagi laju air mata ni.  Saat aku pulas tombol pintu,  dia masih bercakap tp aku dah xboleh nak hadam. Antara marah dgn diri sendiri, sedih, geram semua menjadi satu.

Aku masuk bilik dia dgn senyuman dan keluar dalam keadaan dia belum mghabiskan ayatnya.  Rude?  😞 aku cuma xmahu dia melihat aku dalam keadaan yg lebih teruk..

Lebih teruk rasanya hr ni dari putus cinta dlu...

So yg putus cinta tu xpayahla meroyan sangat. Esok hampa dah ada anak, pjj pulak ng suami, xdpt tukar pulak, hampa rasakan la kesakitan tu.. Lg pedih wei..


Btw..  Life has to move on.  Rezeki masih di sini..




Masih dukalara

Result eg tukar baru saja keluar.  Mama xdpt syg.  Mama xdpt *nangis*

Bertabahlah kita di sini nak..

Dilema si duka lara part 2

#nurimtiyazzahra  sudah setahun berulang alik setiap hujung minggu.. Moga Allah sntiasa berikan kesihatan yg baik untuk kamu sayang..

7.35pm,anak mama dah tidur.  Walaupun ada masanya,pada saat2  getir,hati ini memberontak jugak,  "awk kt mana, awk kt mana" tp most of the time Allah mudahkan pelbagai urusan . Allahamdulillah.


Buat semua ibu2 diluar sana,  yg jaga anak sorang2,kita KUATTTT! biasala teriak sekali sekala mengadu kt tuhan.. So para suami jagalah hati isteri  masing-masing.  Kdg2 xmau mintak apa pun. Bila ada masa bersama,  tlg la ringankan beban..

Thanks mr.  D yg xberat tulang..doakan dpt tukar okay!

To kak-u-know-who-u-are i will ALWAYS remember ur good advices.

Dah taip kt fb yg di atas ni tp entah..  Tempek sni  jela..

Sapa yg rajin baca blog usang i ni.. Ce ponpon sket dkt i..  Hehe.. I have few names in my head.  Are you one of them?

Dilema si duka lara

November 2015 to november 2016.

setahun dah sejak aku kembali bertugas selepas lahirkan zahra.

Allah yg maha kuasa..  Tidak pernah terbayang dalam fikiran yg aku akn jaga zahra seorang diri di sni..

Tipu la aku cakap, xdak air mata yg mengalir.. Ckp je pasal pjj, pasal anak kompem mata bergenang..

How strong i am to raise a child alone? Biarlah.. Biarlaa sesaat dua ini aku merasa bangga.. Andai ini bisa menjadi kekuatan aku...

Dah...  Aku xtau nak tulis apa..

To be continue...