..I Believe ALLAH Has Bigger Plan For Me Than I Had For Myself..

kisah dua tahun lepas...

alhamdulillah... syukur ke hadrat Illahi. sudah setahun kami mendirikan rumah tangga dan kini telah dikurniakan seorang cahaya mata.. Maka nikmat Tuhan yang manakah yang kamu dustakan?


dua tahun yang lalu..

"dik, hang ada boyfriend dak sekarang"

simple.padat. straight to the point dia punya soalan. hahahahaha.. tu permulaan perkenalan aku dgn D. tapi ayat tu bukanlah dari D sendri. tu ayat dari what-so-call-match-maker- kami. haha.. nak harap kan D, aku ni ha yang mintak no fon dia dulu.. ehhh... bukanlah aku ni xtau malu. excuse me. haha.. ofcos he made the first conversation, thru fb. aku pulak mintak  no fon sebab line internet kt rumah aku tu slow. so better use whatsapp for chatting.  btw masa tu xde lah malu-malu kucing macam ko bercakap dgn crush ko. sbb xdak perasaan kan.. it was like ' oi jom lepak mamak'. haha.. whatever~
(sumpah kalau aku suka dia masa tu mesti aku xmintak no fon dia) hahahahaha

kriteria dia masa tu? salah satu kriteria yang membuatkan peluang dia terbuka luas dalam hati aku (cewah!) ialah dia tak merokok. alhamdulillah. lepas tu ada lagi lah tapisan2 yang lain.. aku dulu risau jugak. org selalu cakap, u will get what u hate the most. dan aku paling pantang dgn org hisap rokok.. ish xbleh la..huhu

mcam cerita novel, ada pahit dan manis. ada suka & duka. biasa la tu. sedangkan lidah lagi tergigit. ini pulak manusia..

setahun lepas kenal dengan D, kami pun disatukan. alhamdullillah syukur.. Allah jadikan kita berpasang-pasangan dan saling melengkapi. ternyata memang dialah yang melengkapkan aku.. walaupun dia selalu  buat aku marah.haha.. alahh marah-marah sayang.hahahah

masih jauh perjalanan kami.insyaallah.. tips keluarga bahagia, sentiasa saling ingat mengingatkan moment2 indah bersama. supaya kasih sayang tu sll mekar bukan hambar.

cabaran pasangan masa kini: duduk sama2 tapi dua2 tengok gadget masing2.atau sorang asyik dgn gadget . kita sedang membina jurang sedikit demi sedikit. (so no ps4 D! hahahahaha)
gigih laki aku p oder props ni semua.haha

mak dah mengantok oi.mujoq anak dok lena. boleh lah buat karangan berkajang ni.hahaha

happy first anniversary D dearie... smoga hubungan kita sentiasa dipelihara Allah Taala.. jom kita upgrade iman kita. nanti kan nak jumpa kat syurga. ;) 

Love u to the end.... nur atina osman & mohd izwandy adnan.

we love u sayang nur imtiyaz zahra.

27/11/2015. 11.14pm


No comments: