..I Believe ALLAH Has Bigger Plan For Me Than I Had For Myself..

kenderaan besar di hadapan

Assalamualaikum..

Aku xtau kenapa.. Tapi idea ak mencurah2 bila tgh drive sorg2..

Baru2 ni aku drive nak balik kg..haruslah kan.. Xkan aku nak spent time kt penang sorg2.. X m.u.n.g.k.i.n.

Msa dalam perjalanan aku membontoti sebuah mpv ni.. Tak ada niat memotong memandangkan speed limit on the bridge is 70km/h dan aku pun bru je dpt surat cinta dr pokcik polis.

Korg paham2 la kan..(eh kereta apatah aku follow?? Van kot).. Tp ckuplah untuk memblock terus pndgn aku .nampak bontot dia jelah..

Tapi apakan daya... Bila tgk kereta blkg aku memotong dr kiri satu demi satu.(ak duduk lane paling kanan)

Eh tak payahlah... Potong kiri pun sat lg stuck jugak..

Aku folow lg.. Speed 80km/h..tp lama-kelamaan ak xmampu nak bertahan lg.. Line clear je aku terus masuk kiri..

Oh my!!! Ada satu je kete depan dia.n depan kete tu kosong.kosong!

Yeah itu dia..

Nampak tak.. Bila kita takut nak amek risiko..kita akan terkandas selama-lamanya.. Walaupun kdg2 nasib bukan selalu di sebelah kita,tp siapa tahu kan..kalau pilihan kita salah,kita belajar. Kalau pilihan kita betul pun kita belajar. Tuah ayam nampak kt kaki,tuah manusia tak siapa yg tahu.

Kesimpulannya,tidak salah kita terus mencuba dan mengambil risiko untuk berjaya!

P/s: baru berjaya siapkan entry ni! Terbengkalai beberapa hari.. Hehe

No comments: