..I Believe ALLAH Has Bigger Plan For Me Than I Had For Myself..

eDay part 1: kisah tirai pepel



Assalamualaikum...

hehe.. alhamdulillah.. syukur sngt2.. hampir2 menitiskan air mata..dah selamat satu hal..kita mmg tak tau apa yang jadi pd masa-masa akan datang tapi, apa yang aku harapkan kekal sampai ke jinjang pelamin dan ke syurga..insyaallah..


props.amek gmbr kt google.. tepek tepek guna excell, save kt paint as png or jpeg.. siap.hehe
sebahagian je nih aku buat. yg lain D tempah kt kawan dia. aku sruh D print biasa je. jimat la kan..sbb printer aku rosak. sekali dia bagi kat kawan dia..
kalau tahu dr awal, baik bg je kawan dia buat semua.
sempat pulak buat drama kata lupa la..seb bek aku cool ja..haha
ni aku buat last2 minutes la jugak sebb tak sempat.. dok kalut nak p singapore la pindah rumah la..huhu
btw my sweet D, thank you! haha
satu perjalanan yg pnuh onak dan duri untk sampai ke status sekarang.. wah! hehe.. mungkin masing2 dah makin matang dan berusia.. BERUSIA?? kihkih..

aku xpernah impikan majlis yg siap ada pelamin bagai.. xpernah terlintas sket pon..ckup dgn warna feveret aku saja.haha

tapi..tapi...

D pulak pujuk aku suruh buat mini pelamin..sampai merajok2 ni..tgkla aku ni mcm mna.. sederhana..biasa-biasa..

boleh dia siap ckp kt aku takkan nak buat cincai2 je..grrr!sampaikan dia kata kt aku boh ja tirai langsir tu..untk amek gmbrje.. ok.

dan-dan lah kata aku ni kreatif.haha

org tersayang kan.. impian dia impian aku jugak.hehe

so semua aku buat sndri.. kecuali bbunga dlm psu tu aku beli kat air hitam masa odw balik dr johor..hehe

berbulan-bulan start buat bunga-bunga tu..

lampu tu pula aku beli lampu saja n buat bunga crepe..
this is my first try.. kain pun tak iron lg.. bantal kuning pun terlupa nak letak..

oke. punya la gigih p jahit satu2 bunga crepe kt keliling tilam ni..
 
 aku tak brapa puas hati dgn cubaan yg pertama.. something wrong somewhere.. mak kata pinjam kerusi kt rumah tok aku.. aku pun buatla sesi meninjau kawasan.hehe.. so sehari sebelum majlis, dok kelebet kerusi ni pulak...(stress akuxblh upload gmbr tu!)

2nd trial..malam sebelum majlis..
tirai purple tu pon dah iron comel2..
dah bubuh bantal.
pasu yg pjng tu dah letak pasir sbb nk bg stabil.

 lepas tu masalahnya pulak aku ni dah xtau dah mana yg nak pakai. tilam ke kerusi? tilam ke kerusi..
kalau pakai tilam, kerusi ni lg cntik. n kesian pulak dkt kak na, sepupu aku n anak2 dia yg tolong aku buat bunga2 tu.kalau pakai kerusi pulak, letih aje la aku gigih2 buat tilam tu..

demi mmenghargai usaha2 yg sudah tercurah, aku guna dua-dua.hehe..

well.. observe, learn, improvise..hehe
cukup untuk mmebuatkan hati aku berbunga-bunga...

rasa nak menanges! haha menjadi jugak pelaminnya.. kalau blh dipeluk2, disayang2 dinding tu, nak jugaklah aku peluk2, sayang2..hehe

my masterpiece.
thank you kak H, kak R, cik M, kak S dll atas sumbangan2 idea, teman beli barang..hehe..
dan mak jugak yg tolong jahit tirai pepel..kihkih.. sejak2 aku menjahanamkan mesin mak hari tu smpai terbelit2 benang dia, aku dah x brani guna dah.. haha..(tiba2 rindukan mesin jahit mak yg lama tu.)

dan..dan..dan..

dan si dia yg insist gila2 suruh aku buat.. thank you... sbb kalau dia tak paksa pd mulanya mmg aku xkn tau kemampuan aku..hehe

well, tu moral of the story la kot..haha


so..nila kisah pelamin anganku tidak musnah...

alhamdulillah..


No comments: