..I Believe ALLAH Has Bigger Plan For Me Than I Had For Myself..

.aura seorang chekgu.

Aura seorang chekgu??
 Assalamualaikum..

Dalam meeting pagi td(bbrapa hr lepas) puan boss tunjuk feedback dr student.berkoyan2.. Aku xtau bila masa beliau kutip n sape pulak yg tolong taip.hoho

Ada yg boleh diterima akal,ada yg mengada2.. Wah kemain bdk2 sekolah aku komen cikgu2 dia..makanya kena terima dgn hati yg terbuka..walopun ada sisa2 ego.kita dlu berani sgt nk hntr feedback2 bagai ni..surat layang ada la kot?? Kehkehkeh.. (Tp bukan aku la. Ak dlu baik. Skrg je nakal sket) ish2..

Kemudian beliau bercakap pulak psal etika pakaian..
"Biar org tgk kita,org boleh agak kita cikgu"

Aura cikgu katanya...

Ak pulak buat lawak dengan ckgu sebelah aku, "pakai nametag jelah gitu!"
Heheh.. Aku sengih..

Aura seorang guru... Ak rsa ak ni xde aura cikgu lg kot. Dgn fizikal aku yg kecik,muka pun xbrapa nak mature,perangai pun dok huha huha.. Aura tu cuma ada bila aku pakai baju rasmi aku.kot?

Krik krik krik

Aura cikgu bukan hanya pada pakaian. Tp pd wajahnya tergambar ilmu yg penuh di dada.. Ada pancaran educated di situ.
Orang berilmu,dia xbnyak bercakap tp bekerja.tak banyak pula ketawa tp tersenyum. Tak emo tp bertindak guna kewarasan oakal dan hukum Allah Taalla..

Mungkin..
Org tak perlu tahu siapa aku.. Agar kelemahan aku tidak mencalarkan nama baik seorang cikgu.. (Eh yg baca blog n kenal sapa aku mmg taula ak cikgu) hehe

Yg penting,akan ak laksanakan tugas seorang cikgu sebaik mungkin dan semampu aku. (Keje ckgu dulu x mcm skrg.jdlah ckgu dulu baru kluar statement hat ckgu goyang kaki tu)

Saham akhirat.smoga yg kami smpaikan adalah ilmu yg bermanfaat.biar org xnampak di dunia,tp ada harta yg boleh dibawa ke akhirat kelak....

Hehe. i dont celebrate new year today because new year has been started since muharam,1st.

P/s:esok2 la aku update cte 2014  ..

No comments: