..I Believe ALLAH Has Bigger Plan For Me Than I Had For Myself..

a perfect wife!

assalamualaikum... wah tjuk xtahan! over betol. haha

hari ni ade CPD @LDP kt sekolah. aku xnak cite pasal tu. it is all about work and work.

masa berhenti nak breakfast, ada seorang cikgu ni bukak topik pasal semanis kurma, tajuk-aurat wanita ketika bersalin. lepas tu terus tajuk tu hangat dibincangkan di meja makan. nak nak yang di sekeliling aku tu sumenya dah berkahwin dan menjadi seorang ibu.

msing2 eksaited cite pengalaman sendiri smpai aku yang mendgr ni pun tereksaited sama.daripada 7/8 org sampaila akhirnya tgl aku sorg2, depan aku da 3 org ibu2..(dah macam budak baru nak belajar dah aku!)

weh apa lg, malu bertanya, sesat jalan..paham2 la aku ni.. im always excited to know something new..dorg pun bercerita aku pun bertanya.maka topik menjadi semakin hangat.bila mendgr dorg cite pasal moment2 nak bersalin tu,bergenang pulak mata aku ni weh!padahal bkn cerita sdih pun..masing2 cite ng nada yang eksaited!haha

lagi-lagi bila kak S ckp, 'bila keluar je baby, rasa sempurna sbg seorg prmpuan'.

'rasa nak selamat baby je. kalau syahid pun syahid lah..'

bertapa Allah menyayangi seorang perempuan...

bertapa susahnya mak aku mengandungkan dan melahirkan aku...

akan adakah rezeki aku menjadi spt merekka...

mungkin inilah sebab2 mata aku bergenang masa tu..


aku pernah dgr, perempuan nak masuk syurga, ada 4 perkara dia kena jaga;
-solatnya
-puasa di bulan ramadhan
-taat pada suami (selagi mana tdk melangar syariat)
-maruahnya..
(betolkan aku kalau aku salah)

harap2 aku dapat jaga semua ni hingga akhir nyawa aku..
insyaallah..

hehe..

seronok kawan dgn ramai org, sbb byk benda yg kita boleh belajar..

itulah benda yg menarik terjadi sehingga pukul 10pg td..LDP aku start pukul 730..

lepas tu headcount and briefing pasal VLE frog..ala2 blog gitu!which is one of my interest! semangatlah jugak. ni yg aku risau ni. aku xmau tetap dan berpencen kt sen jojes tu..( feveret line for almost all the teachers in sen jojes)

dalam dilema: nak keep low profile atau buat yang terbaik (nt boss syg lebih plak)

decision: keep low profile but do my best. and take dis as one of my reason to leave soon..haaa... tudiaa..

sbb kalau aku xwt keje org bg kt aku, rsa bersalah bertimbun2!huhu

aku yakin, Allah pasti ada rancangan yang terbaik untuk aku. semoga aku akan sentiasa kuat dan tabah, dan dipermudahkan urusan..

bila kita mudahkan orang, oorang akan mudahkan kita...insyaallah..

oke. ni saje untuk hr ni..

hehe.. serius topik sikit kan. sbb dah makin TUA kot!haaha



love note: hoping the very best for the both of us.. ;)



2 comments:

Affadd said...

Ye tina..mmg ye..hahaha

ATIE said...

Ko ye kan untuk statement mana teneng?????haha